söndag 1 maj 2016

Trasiga händer och äktenskapet mår bra av sol #blogg100



Så är det fan. Växter, djur, barn och vuxna mår bra av sol (lagom givetvis och inte får mycket pang på huden men i övrigt). Samma sak är det med äktenskapet. Det mår bra av vår och ljus och när det blir roligare att leva igen är det roligare att dela glädjen.
Jag skulle säga att 1 maj i år var en äktenskaplig succé. Vi har skrattat och grejat med ditten och datten och hunnit med varsitt träningspass och barnen var glada och lekte utomhus och vi drack kaffe och lagade middag. Det var fan som i en fucking romcom. När det var som allra härligast tog jag en bild på oss allihopa (minus ena tvillingen för han var upptagen med att springa i slänten och leta skatter) där vi ser så där ohemult lyckliga ut och den bilden skickade jag till svärmor! Hon blev glad såklart och jag blev glad för det.

####



Sedan drog jag ut och sprang för att jag kände mig så styrkt. Jag stannade vid utegymmet på Årstasidan och gjorde så mycket armgång att jag fick skinnflådda händer och det var härligt det med. Jag lade ut bilden på mina nävar på Facebook och en kompis skrev att jag borde ta stelkrampspruta och då blev jag nojjig i en sekund innan jag bestämde mig för att det var det dummaste jag hört. Och han skojade ju visade det sig.

Jag lyssnade på Beyoncé.

###

Tvillingarna hann gå på kalas också och jag hängde kvar eftersom de ville det och jag småpratade med några andra föräldrar och det var tråkigt tills det började handla om politik. Då gick två av dem.
När vi kom ut efteråt mötte vi Feministiskt initiativs demonstrationståg på väg från Mariatorget till Tantolunden. I täten körde ett militärfordon och det måste man ju gilla. Det är alldeles för få parader med militäriska inslag i Sverige som jag brukar säga.





####

På kvällen drack jag en stor stark och sedan en kopp kaffe och sedan jobbade jag en stund och skrev det här. Jag tänkte på sommaren.

Jag lyssnade på Håkan Hellström. 

###

Jag har nu bloggar varje dag i två månader och jag ska fortsätta blogga varje dag åtminstone maj ut. Men jag tänker fan fortsätta. Jag ska blogga så inihelvete hela sommaren. Frågan är vilken av alla bloggar jag ska curera bara. Den här, den här eller den här. Kanske fortsätter jag bara på den utposten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar