måndag 2 maj 2016

Gör en lökig film och träffar politiker #blogg100


 
Måndag. Igen. Men våren kaxar sig och solen är regent. 
Arbetsdagen gick fort. Jag drog till landstingshuset och lyssnade på sossarna och sa hej till Anders Sundström på DN och till Karl Martinsson på Mitti och till Anna-Karin Grenninger såklart som numera styr kommunikationsbiten. 
Sedan satte jag mig vid husgaveln utanför och knackade ner en artikel, snackade med Johanna Schreiber på Moderaterna och cyklade tillbaka till redaktionen genom stan. 

###




På vägen drog jag ihop en lökig liten film om Stockholms prepp inför Eurovision. 

###

Jag åt en äcklig lunchlåda och skrev en grej till som jag glömt bort, ringde någon, mejlade en annan, bollade några idéer, gjorde en plan för morgondagen och drog för att hämta ungarna. 

###

Middagsbestyren är ofta oförglömliga men inte särskilt roliga för någon annan. 

###

Efter middagen kollade jag och dottern på Djurakuten och det var sorgligt och fint och läskigt när de skar i stackars Nisses öga. Sonen var ute och sprang fram och tillbaka på gården med en kompis samtidig som han rotade fantastiska stilleben. 

###


###

Min fru kommer hem efter en tripp till Aspudden. 

###

Jag glömmer bort att tidrapportera – igen – och kokar te. 

### 

PS. Lyssnar på senaste avsnittet med Tv med Luuk då han intervjuar Felix Herngren. Bäst hittills. Älskar att de fördjupar sig i manusskrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar