tisdag 3 maj 2016

Träffar härliga män som startar krog och gör roliga saker tillsammans #blogg100

 

Vissa artiklar är roliga att skriva. Eller snarare, de är roliga att samla in stoff till och okej att skriva. 
Andra finns det inget glädjefyllt med förrän de är klara. Inlämnade. Publicerade. Bortglömda. 
Idag har jag gjort lite av båda.
Jag går inte in på den senare utan nöjer mig med att lyfta fram det roliga. Jag har ju trots allt ett ansvar som eder livscoach och måste tänka på att inte skicka ut för mycket bad vibes.


Jag ramlade på hela grejen i morse på väg till jobbet. Jag tyckte att tullhus 2 på Skeppsbron såg annorlunda ut, bromsade cykeln och gick in och knackade på. 

Det blev en trevlig stund. Jag fick träffa Alexander och Mats och de berättade om sina erfarenheter från krogsvängen i skånska Höganäs, om sitt mikrobryggeri, om egendesignade bord skapade av plank och byggställningar och om burgare, motorcyklar och denimmärket Indigofera. De har någon kompis som varit med och tagit fram det tydligen. Kopplingen till tullhus 2 var väl att jeansfolket skulle ha någon fest. 

Tullhuset ja, anledningen till att fix var att herrarna Alexander och Mats ska öppna krog. 
Mycket burgare förstod jag. Och seafood. Och mikrobryggd öl också (såklart) från eget bryggeri. Det var ingen hejd på de här killarna. 
De verkade vara sådana där personer som bara gör en massa saker för att det är så gött. 
Åka motorcykel – gött. Odla skägg – gött. Koka bärs – gött. Jaga och laga egna burgare med amerikanskt snitt – gött. Lyssna på surfpunk – gött. Starta krog och bygga möbler av plank – gött. 

Sådan vill jag också vara! Som genomför en massa galna projekt för att det är kul. Tillsammans med kompisar. 

Det blev en bra liten lokalnyhet hur som helst. Öppningen ska vara imorgon! 

Det måste också tilläggas att jag helt håller med Mats Hernström när det gäller öl. "Bärs ska smaka bärs, inte hallon eller frukt". True that. 

 
Dessutom verkade de båda gilla varandra på riktigt. Egentligen är de en ägartrio men den sista var inte där vid mitt besök. 
När jag senare på dagen träffade ägarparet till en ekologisk matbutik fick jag helt andra vibbar. De snubbarna hela tiden störa sig på det den andra sa. Men va fan vet jag. Jag var själv trött. 
Jag gjorde det jag skulle och drog därifrån. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar