söndag 8 maj 2016

Drog till sjön och badade och kände lycka #blogg100

 
Det blir en sen uppdatering idag också. På rätt sida dygnstrecket men inte mycket mer än så. Det har varit en späckad dag. En vacker dag, som varit rolig att leva. 
För det första sov jag som en stock till lite efter klockan nio i morse. Det var underbart att få vakna i torpet, kika ut bakom rullgardinen och mötas av den mest strålande majsol. 
Vi åt frukost ute jag kände mig helt frikopplad från mitt vanliga liv. 

Sedan ägnade jag en lång stund åt att skruva ihop studsmattan. Det blev roligare än trott för mitt i alltihop kom morsan och farsan och hjälpte till och pappa hade en present med sig. Och vilken present. En bensinare! En grästrimmer av bästa sort! Shit vad jag ska köra med den i sommar. 

####

 
Morsan bidrog med kakor som fick alla drabbas av sötlycka och sedan drog vi och badade i sjön. Det var femton grader minst och både jag och dotter var i. Hon en lång stund. Sönerna var tjuriga och stannade i huset. Jag kände mig lycklig och mindes förra årets swimrun med Calle. Det var i augusti och jag undrar om det inte var kallade i vattnet då. 

Dagen drog ut på sig så länge att vi hann säga hej till Mathias och Malin också. Bästa grannarna. 

 

Dessvärre blev det till slut dags att åka hem. Jag fick köra bil. Övriga familjemedlemmar tog tåget. 

 

Jag lyssnade på System of a Down och glömde bort att det bitvis gick i 50 km/h. 




2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera