lördag 7 maj 2016

Nunchakus på mina föräldrars vind #blogg100

Åker äntligen ut till torpet. Ungarnas simskola avklarad och nu bara pang pang mot västra Sörmland. 
Det är alltid lika gött att komma ut och städa rent inför säsongen, bädda sängar och sätta på kyl och frys. Premiär för #torplife som det är 
Det är också alltid hårt jobb. 
Idag har jag dessutom skruvat ihop en våningssäng till tvillingarna. Det blev skitbra förutom att Ikea borrat fel i ett av trappstegen så det var omöjligt att sätta fast. Ungarna får klättra. 

 

Jag piper in en sväng till mina föräldrars kåk i Kateineholm också för att hämta alla täcken och kuddar vi brukar förvara där under vintern. På deras vind hittar jag en gammal låda med mina barndomsprylar som jag glömt bort. Bland annat en mycket hemgjord nunchaku. 
Det var tider det, när jag och brorsan hängde i pappas verkstad för att snickra vapen. 

 

Det var hett ett tag runt -90 det där med nunchakus. Antar att det var en kombination av Commodore 64-spelet The last ninja och Teenage Mutant Ninja Turtles som influerade. 
Vi lärde oss aldrig hantera nunchakus så här om en säger. 



Torpet är lika fint som alltid. Och mössen har inte varit särskilt påstridiga i vinter verkar det som. 

 

I sjön är det 15 grader. Stora barnet badade. 

###

Om en månad lite drygt flyttar vi ut för långledigt. Det ska bli ofattbart skönt. 

 

Soundtrack:
System of a Down 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar