fredag 6 maj 2016

Jag sa jag tyckte det var skitbra och menade varenda ord #blogg100


 
Vi tog en natt på hotell igår. Fixade barnvakt och tittade ut över stan. 
Det var sommar enligt meteorologerna och vi drack cava och pratade. Det var fint. 

###

I morse var det vardag igen. Bara en men ändå vardag. Jag gick upp först, åt snabb frukost och sprang till jobbet. Min kropp kändes skev. Men luften var lätt att andas och solen varm, inte het. 

###

Jag jobbade koncentrerat och blev klar med det viktigaste först. Johannes ringde på eftermiddagen. Vi hann aldrig ses igår så det var gott att prata om pjäsen  Jag sa att jag tyckte det var skitbra. Jag menade varenda ord. 

####

Vi ordnar middag med grillning och pastasallad. Vi sitter ute i kvällssolen. Mina föräldrar. Helenes kusin med familj. Det blir trevligt. 
Jag sitter en stund och bygger lego med lillkillen som är med. Behöver något att pilla med. Gillar den stillsamma gemensamhet som kan uppstå med ett barn kring en stor låda lego. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar