söndag 1 maj 2016

Scones, Jack, 1 maj och huvudvärken #blogg100

 


Min mun är full av sand och i bröstkorgen växer vass. 
Jag har ont i huvudet. 
Men vem bryr sig om det. Här ska jävlarimej upp och fixas. 

### 

Jag pillar på telefonen en stund, läser att Badou Jack åkte på en domarmiss och matchen slutade oavgjort. Han fick behålla mästarbältet i alla fall. Jag kysser min fru och går upp och gör scones. 

###

Det finns bakpulver och smör hemma! Ungarna tittar på morgon-tv samma Disneyprogram som när jag var barn (fast sämre så såklart). 
Jag läser Twitterflödet och konstaterar att det vanliga höger-vänster-kriget rasar på som det bör 1 maj.
Bläddrar igenom gårdagens DN Kultur och lär mig att arbetslösheten i Sverige var drygt EN procent när romanen Jack kom ut 1976. EN procent. 

###

 

Ungarna ska på kalas idag. Födelsedagsbarnets pappa är så långt ifrån röd demonstrant man kan komma och har förlagt allt till klockan 13 den 1 maj. 

###

Huvudvärken bankar på och jag tar undan disken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar