söndag 2 november 2014

Köpte vita plank och skruvade ihop en bänk

Lördagar är som bekant en svår dag för mig. Rutinerna sätts ur spel, vilket känns som trevligt när man tänker på det i förväg men som ofta blir raka motsatsen. Barnen äter frukost för sent, tittar på tv för länge, kommer ut för sent, vi glömmer att handla mat och inget av det man tänkt blir gjort och inget kul hinns med.
Söndagar är alltid bättre. Då börjar man blicka mot ny arbetsvecka vilket får en att skärpa sig. 
Jag har haft en jävla praktsöndag på tal om den saken. 


1. Jag väcktes av alarmet som planerat strax före klockan sex och GICK UPP. Ja, jag var svintrött men jag gjorde det ändå.

2. Strax före klockan sju var jag ute och sprang. Det var disigt, fuktigt och milt ute. Benen kändes pigga (tro fan det så många dagar sedan som det var sist) så det blev 18 kilometer.

3. Fixade frukost åt alla barn (två extra som sovit över), drack kopiösa mängder kaffe och började smida planet för resten av dagen. Det gick så där faktiskt.

4. Det blev bra sedan men under ett par timmar gick jag mest runt och svor. Jag hade en jävla massa praktiska saker att fixa och allt såg ut att skita sig. En bänk till vardagsrummet, en soffa och en annan möbel.... Hur fan skulle jag kunna få hem allt det med en vanlig jävla bil och utan bärhjälp (alla upptagna) och dessutom verkade den bänkskivan i MDF jag sett ut inte finnas i rätt storlek. Gah!

5. Till slut åkte jag till Bauhaus ändå, med en ny plan och med takräcke på bilen. Det blev bra till slut. Istället för ett skiva för två tusen spänn köpte kan några plank och en regel för tre hundra. Jag lyckades dessutom mäta rätt!

6. När det var gjort hade jag fått blodad tand så då åkte jag till Ikea av bara farten. Det jag hade övervägt att hyra lastbil för gick ju fan in i bilen.

Smackelibonk som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar