torsdag 3 mars 2016

Köper röskjut, lyssnar på Anthrax och handlar fan skitfort på omöjliga Ica Aptiten #blogg100

Springer till jobbet. Från Strandvägen tar jag en bild på Blasieholmen.
Om några år kommer nya Nobel Center att stå här.

Jag lagar mat till min hustru som kommer hem från en jobbresa i Göteborg. Jag gör pasta med sardellsås. Jag smiter in på Systembolaget också och köper en flaska röskjut. 

Först tänker jag det och sedan gör jag det. Men som vanligt sker allt i stunden. Först när jag lämnar jobbet slår det mig att jag bör laga middag och att Helene kommer hem och att tolvåringen också vill ha middag såklart och att det nog inte finns något hemma. Jag gör shoppinglistan i huvudet medan jag går från redaktionen till Karlaplans tunnelbanestation. 
Jag sprang till jobbet i morse men precis som igår stannar jag för länge för att hinna springa hem också.

Men tolvåringen gillar ju inte sardeller tänker jag. Bacon. Han gillar bacon. Jag två olika pastagrejer. Han får äta carbonara. 

Jag knallar ner i tunnelbanan och lyssnar på Anthrax nya skiva. Jag har egentligen aldrig lyssnar på Anthrax men bara för att Scott Ian blev intervjuad av Marc Maron sist så ger jag den en chans. Det går in i ena örat och ut i den andra. Det är inte dåligt men heller inget jag kommer att minnas. 
Mitt musikintresse är inte vad det var.

Jag går in på Ica Aptiten, handlar det jag ska (och det går för en gångs skull fort, jag brukar alltid gå vilse inne på Aptiten) och jag hinner perfekt till Systembolaget och jag plockar tre flaskor som jag får en bra vibb av. Jag handlar svennigt. Inte de billigaste och inte de dyraste. Tre olika länder. 

Jag lagar mat till min hustru som kommer hem från jobbresa i Göteborg. Livet är rätt bra ändå.


Imorgon ska jag hämta hem tvillingarna.

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera