onsdag 2 mars 2016

Skrattar på jobbet och köper en groda #blogg100

Kåt och tacksam vid Slussen.

Det tar emot lite när jag vaknar men jag lyckas vända känslan till något bra. Jag behöver ju inte lämna barn idag så jag tar på mig löparskorna och springer till jobbet.
Jag ogillar att behöva duscha och byta om på jobbet men what the fuck, att starta dagen men en springtur överväger. Det är bar att trycka ner alla kläder och krämer och skit i ryggan. 

Krämer förresten. Jag har alltid haft risig hy men på senare tid oh my god, jag behöver bara komma i kontakt med vatten för att fullkomligt torka ut. Så numera springer jag med kräm i ryggan. Jag skyller på åldern.

Tullhuset från 1876.

Well well. 
Solen skiner och Stockholm visar sig från en god sida när jag börjar kuta. Plastmuggskonsten vid Slussen "Kåt och tacksam" är fortfarande kvar. På Blasieholmen rundar jag Lydmar hotell för att ta en ny bild på tullhuset på kajen. Det som ska rivas för att ge plats åt Nobel Center.

Det är mycket garv på jobbet faktiskt, trots sjukdomsbortfall och förkylningar. Det har ju skrivits om det en massa men jag kan intyga; trams på jobbet är bra för

1 stämningen

2 produktionen

3 kreativiteten

Jag blir klar lite för sent för att kunna springa hem också så det blir tunnelbana, vilket jag också skrev en kort artikel om idag förresten.

###

Janne på akvariebutiken.

På väg hem, till enbart tolvåringen och hans kompis, köper jag pizza på Feca och en ny groda till akvariet. Det är inte mina domäner egentligen men den groda ungarna redan har har blivit så ensam sedan den andra rymde och dog (RIP).
Jag snackar lite med Janne på Södermalms akvariebutik (vilken snubbe det är för övrigt) och han övertalar mig att välja en guldgroda. Det blir säkert bra, även om stackaren ser lite rädd ut än så länge.

###

För alla metallskallar där ute kan jag tipsa om att Marc Maron intervjuar Scott Ian från Anthrax i sin senaste podcast.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar