tisdag 1 mars 2016

Spelar lyckoboll och drar hem till Stockholm #blogg100

Två dagars ledigt går fort. Men så värt ändå.
Jag har helt kopplat bort jobbet, nästan.
Jag och dottern var ute och spelade fotboll en stund på gräsmattan innan vi packade in oss i bilen och det var en särskilt fin stund. Solen sken, hon var glad och småpratade och jag gjorde inget annat än att vara med henne just där och då.
Ett klipp ur livet när det är som bäst.
"Det här är ett ögonblick att minnas" tänkte jag. Trots all sin anspråkslöshet, fantastiskt.
###
Stannar till på McDonalds i Mjölby. Läser om super tuesday i en kvarglömd Expressen.
Läser om Trump och förundras och förfäras.
###
Stannar till i Katrineholm och släpper av tvillingarna hos mamma och pappa så de kan fortsätta ha sportlov veckan ut.
Det tar emot lite att säga hejdå. Både jag, Helene och barnen försöker få avskedet ur världen så enkelt som möjligt. Det går så där.
Men vi kommer iväg.
###
Kör bil genom Vrena och Stigtomta ut på E4.
Kommer hem till Södermalm.
Akvariet ser inte friskt ut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar