tisdag 1 mars 2016

Klipper träd och ger ungarna stryk #blogg100  

Det är en match att få barn som älskar skärmar och digitala spel att gå ut och röra på sig. 
Här hos svärmor i villasamhället är det lättare än vanligt dock. Här finns en gräsmatta precis utanför. 
En perfekt plats för lagom hårda brottningslekar. Tack och lov går det fortfarande att göra sådant. 
"Nu ska jag gå ut och ge er stryk" säger jag och drar igång lite trash talk. 
"Se er ordentlig i spegeln innan vi går ut för snart har jag möblerat om era ansikten för all framtid" och sådant tufft brukar jag reta upp dem med. 
Hittills har det funkar. 
"Det är DU som ska få stryk!" får jag till svar och sedan är det igång.

Idag fick jag möta både tolvåringen och en av sexåringarna på en gång. Det var för lätt. Men jag spelade ansatt och efter att ha snurrat upp dem några gånger så lät jag dem få mig ner på marken.

Efter en hård kamp tappade jag ut mig. Jag blev svettig, barnen blev svettiga och de fick slå sig lite men komma på att det inte var så farligt. Och vi skrattade ihop!

En bra lek. Ett bra fysiskt avbräck från alla digitala krigslekar som också ska klaras av och som tränar helt andra förmågor.

Jag har klippt till fler saker idag. Två äppelträd fick en ny frisyr med sekatören. 
Det var också kul.

Imorgon drar vi hem till Stockholm. Det blir bra det med.

*Ett lekfullt uttryck för att brottas på gräsmattan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar