måndag 27 oktober 2014

Stängde torpet och drog igång ny vecka

Massan av löv var imponerande. Där det inte förut fanns annat än lite spretigt gräs låg nu en tung hög av blöta blad. Jag och min pappa tömde säkert tjugo svarta sopsäckar med löv på den där platsen.
Han kämpade på bra, med sitt skägg och sin hatt. Vi hade trevligt.

Det var sorgligt att stänga torpet för säsongen men vad gör man. Bättre och stänga lite tidigare än önskat än behöva åka hit i snöslask och julstress.

Sedan blev det hastigt måndag och tidsomställningen gjorde en ju inte piggare. Jag skrev en kortis om gaspriserna, jag gjorde en intervju med
Sissela Nordling Blanco och jag ringde i telefon, mejlade och drog ut på stan med fotograf-Karin för att snacka med stockholmare om Stockholm.
En polisnotis blev det också, eller rättare sagt två.

En bra dag, även om huvudvärken inte gav med sig förrän jag stack ut och sprang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar