måndag 25 juli 2016

Kollar i kalendern... ångrar mig. Läser ut en bok #torplife S06E34

 
Värmen är så tät att den sätter sig på humöret. Det är svårt att hålla huvudet kallt om en säger.
Det är bara att parkera sig på stranden och bada, läsa och snacka skit om andra badgäster. Så där man gör lite oskyldigt ni vet. 
De senaste dagarna har jag kämpat med Lotta Lundgrens Timme noll. Jag har satt upp en regel för mig själv att varannan bok jag läser i sommar ska vara skriven av en man och varannan av en kvinna. Den här tillhör kategori två. Tre kvinnoöden flätas samman på ett mycket stilistiskt snyggt sätt och det är tre till synes tre helt olika berättelser som tar form. Mycket litterärt. Inget du bränner igenom på en dag. En sådan där bok som äter på dig under tiden och som kommer att lämna ett diffust men bestående intryck i form av en känsla eller lösryckta fragment. 

###

Ungarna är glada och har kompisar och äter blåbärspaj så de ser ut som drunknande clowner. 

###

Jag tittar i kalendern. Det är... som att titta i en kalender. 

###

Kvällen är ljum och jag diskar till nya 
Metal Church. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar