torsdag 12 maj 2016

Huvudsaken är väl att man brottar ner dem #blogg100

Ett foto publicerat av Andreas Jennische (@a_jennische)


Vissa dagar spretar åt alla håll och ger en känsla av att konstant vara på fel plats. Jag har varit på rätt plats (hemma) eftersom min son varit sjuk men eftersom jag var tvungen att jobba så skapas vissa splittring inombords.

Jag tycker själv att jag klarat det med värdigheten (!) i behåll även om det var svettigt.

I morse följde jag bara en tvilling till skolan och vilken skillnad det är. Jag och Helene borde nog sjösätta den där planen om att dela lite mer på dem ibland (som vi pratat om i flera år) men hur fan ska man hinna allt.
En gör så gott en kan. Huvudsaken är väl att man är med sina barn. Pratar med dem. Brottar ner dem och lär dem skala potatis. Det senare är lättare sagt än gjort. Det krävs nämligen att man övar. Jag och min hustru tycker olika här men jag har nu börjat koka all potatis med skal för att ställa ungarna inför en svårighet. Jag gjorde det idag. Det gick sådär. De fick hjälp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar