fredag 13 maj 2016

Hon väljer en spiklila Atlantakeps – omvänd fredag den 13:e FTW! #blogg100

 
Jag tar med mig dotter för att handla. Passar på att gå in i H&M. Hon behöver sommarskor och en keps och jag måste byta några tidigare felköp till barnen. Vid hyllan med "tjejskor" hittar hon inget bra. Vid hyllan med "killskor" finns heller inget bra. Men efter lite letande hittar vi ett par enfärgade tyskor som är ja, enfärgade tygskor. Inte Spiderman, inte Frozen, inte Hello Kitty. 
"Det är skateboardskor" säger dottern som den mest naturliga grej i världen, provar i en sekund och säger "de är bra". 
Jag håller med. Jag har inte sagt något om vare sig Spiderman eller Hello Kitty men kan svara ärligt att "det tycker jag med".
När det är dags för keps är det samma visa. Det här är ju inga nyheter för någon förälder men visst är det tradigt!?
"Hello spring", "Love", "C U T I E", liten gullig kanin på ena sidan och  Spiderman, NY, Boston och South Miami på den andra. Pastell versus mörkare starka färger. 

Dottern verkar inte särskilt brydd. Jag nämner inget om vare sig kill- eller tjejgrejer och låter henne välja själv. De kostar lika mycket allihop. Hon tittar länge på den söta kaninen. Hon har haft en som försvunnit. Men nej. Inte igen. 
Efter noga övervägande tar hon en spiklila Atlantakeps med blågrönvit skärm. Först provade hon en South Miami men den "satt inte bra". 
Jag har inga synpunkter. 
Vi betalar och går. 

Vi gick in i en H&M-butik och både jag och min dotter gick därifrån och kände oss nöjda. Efter att ha köpt barnkläder då hon själv varit med och fått välja. Ingen blev arg. Ingen blev ledsen. Fatta! Det kommer aldrig hända igen!

Omvänd fredag den 13:e FTW!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar