onsdag 11 maj 2016

Uber har en kikare i sitt konferensrum... #blogg100



Kikaren pekar mot Prime!

Jag frågade vad den gjorde där och vem som ställt dit den men fick inget svar. Jag frågade på dagens pressträff om Uberpop.

Det är ett intressant inslag i ett konferensrum, en kikare. Det väcker många frågor. Är den inköpt av privata pengar eller är det något av företagen i det där bolagshotellet i glashuset vid Slussen som behöver den för sin verksamhet?

Jag provtittade i den när ingen såg men den var lite felinställd för mina ögon och sedan hann jag inte mer innan jag var tvungen att resa mig för att göra en intervju.

Kanske kikar någon då och då på Slussenbygget. Kanske försöker någon kika in på kommunikationsbyrån Prime på andra sidan Slussenbygget. Kanske är det bara ett verktyg för rekreation och förnöjelse. 

Det var hur som helst en duktig kikare. Tjock som ett vedträ och med stadiga ben på golvet.

###

Flera andra saker jag funderade lite på under den där pressträffen. Ekot hade två journalister på plats och de pratade med varandra om hur det funkade på jobbet. Jag fick intrycket att den ena var ny och den andra "förklarade läget" lite. Det har varit en stor omorganisation lärde jag mig.

Det låg muffins på bordet som förtäring. 

Utsikten var magnifik. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar