tisdag 17 maj 2016

Det är dags att bli lite stark inför semestern #blogg100


Det är mitten av maj. Mitt i grisvåren, perioden när det är som mest att göra både på jobb och i familjen. Samtidigt: ljusa kvällar och hopp om livet. 
Jag drog till gymmet idag som en effekt av det senare. Det är dags att få igång kroppen igen, bli lite stark inför semestern så man orkar med allt fix och bad. Satan vad jobbigt det var! Det är det alltid. Och nya Hatebreed gav fan ingen hjälp. Men jag gnetade på och efteråt är det ju värt. 
Det får mig alltid att skifta fokus. Den där jobbgrejen du funderade på hela vägen hem går från att vara superviktig och jobbig att tänka på till "äh skit i det nu, det där tar jag imorgon". En underbar känsla. Jag kan tyvärr bara uppnå den genom träning eller ordentligt alkoholintag. 
Det senare är ju tyvärr mindre hälsosamt än det första. Och tamejfan ä n n u jobbigare. 

###

Mitt debacle med telefonen löste sig. Jag fick fabriksåterställa fanskapet. Det var igår kväll som mobilen laddade ur på väg hem och trots laddning under natten: helt död i morse. Den gick inte att få igång. Jag testade att uppdatera den via Itunes tre gånger utan framgång och till sist gjorde jag återställningen. Det var inte så farligt som jag hade trott. Jag hade trots allt en kopia i Icloud. 

### 

På söndag vankas ett DIY-lopp som alla bör känna till. Då är det Stockholm Stairs i Henriksdalstrappan. Jag siktar på att vara med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar