onsdag 18 maj 2016

Gästar podcast och slås av min egen gubbighet #blogg100

 
Foto: Emelie Carlander på Snåret. 

Fick äran att begå podcast idag i Beppo ljudproduktions fräsiga studio i Münchenbryggeriet. 
Jag hade trevligt. Hoppas att resultatet blir njutbart för lyssnarna. 
Podcasten heter Snåret och handlar om stadsplanering och byggande. Ämnet för dagen var mediernas roll i stadsutvecklingen. 
Vi var fyra män i studion och programledaren Emma Jonsteg.
Det var alltså en mycket gubbig panel som det påpekats på vissa håll. Fyra gäster, fyra män.  
Fredrik Wass skrev kort och gott #tackanej när saken togs upp i en Facebooktråd. 

Var det fel av mig att tacka ja innan jag förvissat mig om att det skulle en bättre fördelning? 

Hur skulle ni gjort?


Emma Jonsteg och hennes kolleger på Snåret podcast hade frågat flera kvinnor men alla  tydligen tackat nej.

Resultatet går hursomhelst att lyssna till den 8 juni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar