lördag 27 februari 2016

Kastar gris i Hovmantorp #blogg100


Jag tjuvstartar #blogg100 nu. Det börjar ju först på tisdag men eftersom Bisonblog börjat samla in deltagarnamn känns det lika bra att köra igång. Här ska bloggas så in i bomben. Det här året ska jag klara det.

Min blogg NDRS JNNSCH brukar vara levande och stadigt uppdaterad under sommaren då jag och familjen flyr Södermalm och drar till ett torp i Sörmland (home sweet home) som de typexempel på mediamänniskor vi är. Sommarens bloggsejourer brukar gå under namnet #torplife

Så här års brukar jag inte palla riktigt på grund av att jag skriver så mycket i jobbet, som reporter på StockholmDirekt.se. Den senaste tiden har jag känt mig fysiskt trött av allt skrivande,  i fingrarna. Har ni känt det någon gång?
Ja, jag skriver många tecken per dag. Det mesta blir hastigt nedskrivna telefonintervjuer och andra research-anteckningar men det är text det också.
Att skriva här är av annan karaktär. På jobbet är jag stenhård med vinklar och skiter i att skriva sådant som det inte går att sätta en lockande rubbe på, här är jag mer tillåtande. Men så är det här också en blogg av personlig karaktär.

De inlägg jag kommer att publicera under  #blogg100 i år kommer att kretsa runt vardagsobservationer, bilder och annat subjektivt från i huvudsak Stockholm. Men för tillfället – och fram till och med officiella startdatumet för #blogg100 den 1 mars – är jag i det lilla småländska samhället Hovmantorp för att hälsa på svärmor i hennes gulabruna hus och låta ungarna ha lite sportlov på annan ort.




Idag har vi matat änder och spelat det gravt underskattade spelet Kasta gris.

På återhörande




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar