fredag 26 februari 2016

Going south for a few days

Fredagar är en av de hårdaste dagarna på jobbet för mig. Utöver den vanliga produktionen av dagsaktualiteter tillkommer fix av artiklar som ska publiceras under helgen, då vi inte har någon fast bemanning.

Dessutom tenderar fredagar att bli allmänt stressiga av andra skäl. Folk är trötta, inställda på att få komma hem i tid och vill få saker ur händerna.

Jag klarade av det allra nödvändigaste och kunde dessutom trycka in en kort springtur på lunchen. Fast det krävde att jag gjorde en paus mitt på Gärdet för att kunna göra en telefonintervju med landstingsrådet Ella Bohlin (KD). Jag sprang med två mobiler. Pratade i den ena. Skrev på den andra. En teknik jag blir allt bättre på. 

Efter jobbet: Pang hem med alla ungar, steka hamburgare i rekordfart och sedan in med alla i bilen. We're heading for the great landscape of Smauland for a few days. 

Det blir skönt att komma fram. Det blir skönt med en paus några dagar. 

Som nämnt tidigare börjar årets #blogg100 den 1 mars. Jag är på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar