torsdag 9 juli 2015

Slayer och Darkthrone och jag har börjat mura en jävla eldstad #torplife S05E25

Jag har en inneboende stress som gör att jag har svårt att ta sovmorgon. Sedan vi kom ut på landet sover ungarna som vedklabbar och vaknar först framåt halv tio, tio. Det gör att jag och Helene inte heller vaknar förrän framåt halv tio, tio. Det är ju rena lyxen och borde enbart betyda glädje men efter en vecka eller så börjar jag istället bli irriterad över att vakna så sent. Flera timmar av dagen har ju redan gått förlorade! Det blir ju fan inte frukost förrän det är lunch! 
Ja jag vet. Det är mig det är fel på. Men eftersom jag vet att det är så har jag också lärt mig att hantera det. Medicinen stavas sätta klockan och gå upp tidigt ett par dagar i rad så är ordningen återställd sedan och jag kan unna mig ett gäng sena morgnar igen. 

I morse var en sådan där medicinmorgon. Jag ställde klockan, snoozade en timme och tvingade mig ut för att springa. Det var sjukt värt. Först en jävla pina att sätta på sig kläder, men efter några meter på grusvägen så kände jag mig enbart glad. 
Jag sprang utan musik eller annat ljud i öronen, förbi hygget, förbi fälten, förbi mitt barndomshem och sedan rakt genom skogen. Jag svängde av skogsvägen och tog den gamla elgatan. Cheesus fucking christ vad där var blött. Det var som att springa i ett jävla kärr. Lerigt vatten upp till knäna. 
Underbart! Jo, på sant!

Sedan käkade jag två portioner havregrynsgröt like it's 1988 och blev sugen på att gå och lägga mig igen. 
Så blev det ju inte för då var alla barn uppe och allt var på fullt ställ och eftersom jag satt en ära i hålla elvaåringarna borta från mobilspelen åtminstone halva dagen så var det bara att lägga i en ny växel.

Vi sköt med luftgevär, jag tvingade dem att lyssna på Slayer, Dissection och  Darkthrone på svinhög volym (vilket genast fick dem att sätta igång med ett vildsint kuddkrig) och jag lyckades få alla att hjälpa till med att göra pannkakor.

Efter det sket jag i att hålla garden uppe men fick ändå med mig ungarna till grustaget för att hämta sten till det senaste viktiga projektet: mura en eldstad.

Josåatt. Första lagret är nu lagt. Med betong och sten och allt. Kände mig jävligt proffsig när jag blandade till den där sköna geggan och började bygga. Vi får väl se om allt fortfarande sitter ihop imorgon. Tanken är att göra allt lagom stort för den fräsiga stekhäll i gjutjärn som Helene köpte på Biltema.

Mvh 
Andreas "Ernst" Jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar