onsdag 8 juli 2015

Jurassic World ÄR ett brott mot mänskligheten #torplife S05E24

Min kollega @crj138 kallade på Twitter Jurassic World för ett brott mot mänskligheten häromdagen.
Nu förstår jag varför.

Jag var i Eskilstuna idag med två elvaåringar för att se den.
Cheesus fucking christ vad dålig.
Det bästa är flygbilderna över den ö där allt utspelar sig – och de innehåller inte ens några dinosaurier.

Chris Pratt som spelar filmens surmulna hjälte var helt okej i Guardians of Galaxy, här är han en underpresterande skyltdocka.

Manuset innehåller också flera luckor och mitt i alltihop börjar lillbrorsan (två barnbröder spelar avgörande roller) gråta för att han är övertygad om att hans mamma och pappa ska skilja sig. Han och storebrorsan åker en typ av spårvagn för att kolla in några stegosaurusar när tårarna bara börjar forsa ner. "Jag vet att de ska skiljas, de får mejl från varsin advokat" säger lillbrorsan.
"Nej nej, de har alltid varit så där" säger storebror.
Slut på scenen. Och slut på allt som har med saken att göra. End of känslosamt "barn är ledset för att föräldrarna ska skiljas-stycke".
Inte ens i slutet när alla återförenas i en gruppkram görs någon återkoppling.

Det värsta är ändå att dinosaurierna inte ser mäktiga ut. Att storyn är beyond imbecill tillhör ju genren.
Bäst är kontrollrums-snubben Lauwrys brillor. De klär honom.
Nej förlåt, det bästa – och det är mycket viktigt i sammanhanget – var att mitt elvaåriga sällskap fucking ÄLSKADE VARJE MINUT!!! Båda gav den nio av tio möjliga poäng. Det som gjorde att den inte fick full pott var att det inte var mer av allt.

I verkliga livet var centrala Eskilstuna mer deprimerande än jag mindes det.

Well well.

En bättre sak är den här intervjun med Laura Jane Grace, frontperson i bandet Against Me! Hon hette tidigare Tom Gabel och berättar personligt och till synes ärligt om sitt nya liv som transkvinna.
Det gav åtminstone mig några nya insikter. Den viktigaste: Det är inte alls säkert att den som genomgår en könsförändring själv vet what the fuck is going on eller har alla svar.

Sist men inte minst. Skivstången jag köpte på Biltema igår. I love it already.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar