tisdag 7 juli 2015

Backlöpning och Megadeth #torplife S05E23

Elvaåringarna ville inte stiga upp i förmiddags. Då drog jag på Megadeth på högsta volym. De älskade inte vad de fick höra. Sedan fortsatte jag med Vader. Då blev de rentav rädda. Perfekt sätt att få ner alla till frukostbordet.

Nu på kvällen fortsatte jag lyssna på Megadeth. Det är ju fan ett grymt underskattat band och perfekt att springa till. 
Eftersom de har en låt med på soundtracket till Mad Max lär jag inte vara den första som återupptäcker Dave Mustain och company just nu och det är ju bara fint. Holy Wars, Take no Prisoners, Trust är ju fan prima.
Jag sprang intervaller idag. Det är nog första gången i mitt liv. Tio gånger i backen över åsen. Så fort jag kunde uppför i drygt 200 meter. Varje gång jag nådde toppen lade jag en sten i högen och sedan lunkade jag tillbaka ner igen. 
Efter fem vilade jag i fem minuter sedan körde jag fem till. 
Halva setet lyssnade jag på nya High on Fire men det kändes inte rätt så sedan sket jag i det och stängde av helt.

Kom hem glad i hågen. Kanske det var extra skönt att springa på grund av att jag fixat nya linser idag. För första gången på flera år kan jag träna utan brillor. Varför har jag inte grejat det tidigare!?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar