söndag 12 juli 2015

Finbesök, kor, tusingar och tre mil på cykel #torplife S05E26

Jag äter inte kött. Det främsta skälet är att jag ogillar köttindustrin.
Men det är fan skillnad på kött och kött. Magda gård i Näshulta är ett tydligt exempel på köttbönder som har en helt annan syn på sina kor och på sin köttproduktion än storindustrin. Vi hade kusin Jakob och gänget på besök i helgen och då åkte vi till Magda. Bonden berättade allt om sina rödkullor och var allmänt jävla skittrevlig. All respekt år honom. Ska man äta kött ska man äta hans kött. Korna får gå ute hela sommarhalvåret, kalvarna får dia och alla djur får enbart äta gräs som växer på den egna gården och förebyggande medicinering är förbjuden. 
Så alla köttisar. Ta sikte på Magda gård.

Hela helgen har varit tipptopp faktiskt. Det är alltid grymt att hänga med Jakob och Helena och jag har både druckit bärs, lyssnat på hårdrock och sportat.
Idag söndag var jag ute i morse och sprang fem gånger tusen meter. Det svinjobbigt och kul. I lurarna: Guns n' Roses.

Nu på kvällen cyklade jag Öljaren runt. Tre mil på lite drygt en timme. Satan vad jobbigt och kul. I lurarna: Poison Idea.

Jag ska fortsätta med cykelpass lite då och då, allt för att vässa mig inför Julita Duathlon i slutet av augusti.

Nu har jag ju min Dawes. Dessvärre är sadeln så satans jävla hård så röven håller på att gå av på mitten. Men men. Det är väl mest en övningssak. Jag älskar ju den där hojen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar