lördag 18 juli 2015

Skruf goddamnit #torplife S05E31

Helene fyller år idag. Vi drog till Skrufs glasbruk för att fira. Någon blåsning var där inte idag men en fin loppis, ett bra kafé (Solbritts sillamackor och våfflor var värda som fan) och en fin gammalindustriell miljö. 
Barnen hatade det ju förstås, särskilt den äldre men vafan det hade jag också gjort i den åldern. Barn är ju kulturhistoriska imbeciller till sin natur.

Lite kroppsarbete har jag hunnit med tack och lov. Jag har rensat halva svärmors tak på mossa och efter middagen tryckte jag in ett snabbt springpass på elljusspåret. 
Men det var så jävla mörkt att jag råkade gena båda varven. 
Först drack jag vin och åt tårta. Sedan sprang jag lite. Sedan drack jag upp det sista vinet. Det måste ju bara vara nyttigt. Kanske har det ofrivilliga genandet med vinet att göra, kanske inte.

För övrigt har jag börjat läsa Daniel Suhonens tegelsten om Såssialdemokratin och JVHOLT. Den är än så länge en tegelsten om socialdemokratin och JVHOLT, om än intressant.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar