söndag 22 december 2013

Reglerna medmänniska, följ r e g l e r n a för satan

Det finns ett gym i vår bostadsrättsförening. Jag brukar träna där. Precis som i alla andra gym finns en skogräns. Man får alltså inte ha på sig smutsiga ytterskor i träningsrummet. Det är en rimlig regel som jag gärna håller mig till. Eftersom jag ofta springer en runda ute först har jag ställt ett par gamla inneskor i gymmet som jag brukar hoppa i för att inte smutsa ner. Skorna står i hallen utanför gymsalen, på en skohylla.
Det sitter visserligen en liten lapp i gymmet som uppmanar alla besökare att ta med sig alla tillhörigheter när man går därifrån, men vaddå. Det är väl inte så farligt om man lämnar ett par inneskor på skohyllan jämfört med att gå in och träna med uteskor?
Eller barfota?

Alla håller inte med. För vissa är r e g l e r något av det viktigaste som finns oavsett innebörd.

Se bara vad någon av mina medtränare roat sig med när hen fick se mina kvarlämnade skor stå där på hyllan och utgöra ett hot mot r e g l e r n a.

Det var så många knutar att jag fick skära isär skorna med en nyckel.




Soundtrack

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar