tisdag 6 augusti 2013

#torplife dag femtio – så var KK-Joggen




Andreas, Anders och Patrik.

Jag springer KK-Joggen i team D E Hälsa som leds av min kompis Daniel. Jag har laddat med kaffe och bulle hemma hos mamma och pappa och huvudet känns tungt. Patrik är med, syrran Klara är med och Andreas och Anders är med.
Starten går. Alla öppnar snabbt. För snabbt för mig. Men det inser jag först efter en stund. Jag ligger på knappt fyra minuter per kilometer och det håller aldrig. Efter två kilometer har jag lust att lägga av men bestämmer mig för att bita ihop och gå ner i ett tempo jag klarat ända in i mål. Ett lägre tempo som ändå är så högt som möjligt.
Det funkar.
Längs vägen ser jag Martin som hejar, Pelle som hejar och Evelina som hejar.
Jag tappar mellan en och fem sekunder per resterande kilometer men håller ända fram. Jag kommer i mål på plats 66 på tiden 45.26 och är mer än nöjd med tanke på hur det kändes.



Min mamma, min dotter och jag.

##
Den snabbe Patrik försvinner på vägen och förvånar alla när han kommer in i målfållan sist av oss.
Förklaringen:
"Fan, magen pajade av kaffet. Jag blev tvungen att gå in på Netto och låna toaletten."

##
Jag provar Wimp. Hittar genast Philip H. Anselmo och Watain. De finns på Spotify också men här kom de till mig direkt. Inser att jag inte har lyssnat på musik på veckor. Inte ens det här. Förmodligen gör uppehållet Philip H. Anselmo bättre än förtjänat.

##
Per Schlingmann har i viss mån rätt. Om ett par veckor när min semester är över, handlar allt om att "söka lyckan i det vi kallar vardagen".

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar