onsdag 7 augusti 2013

#torplife dag femtioett – Larry David, naiva husdrömmar och kvällssol

Börjar räkna ner. Jag och Helene har mer eller mindre medvetet börjat prata om jobbet igen. Jag försöker slå det ifrån mig men det är som det är. #torplife börjar ta slut för i år.
Vi pratar om lägenheten istället. Om rummet vi ska bygga ut och hur bra det ska bli. Det kommer att bli ett lyft. Ett stort lyft.
Ändå, ett hus på landet är ett hus på landet. Det är stort och luftigt och tanken har lättare ett sväva fritt. Utrymme för kreativitet! Fritt från grannar! Ingen som blir störd!
Fast så där är det ju bara i min idealiserade drömbild, jag vet. Jag har inget för att odla den. Det enda raka är att koncentrera sig på de fina och bra sakerna i vardagen. Vardagen i #08life.
Vad annars göra liksom.

Tre bra saker i dag:



1. Vi åkte och badade. Fick två timmars gassande eftermiddagssol.

2. Rich Eisens intervju med Larry David.

3. Jag målade och snickrade ett nytt hyllplan på min hemmagjorda utebänk.

Bonus, ständigt på listan:
Min familj. Vad vore jag utan den? Miserabel antagligen.

@a_jennische


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar