lördag 17 augusti 2013

Run in blood – så var årets tuffaste lopp



Klippt First Blood-tröja. Observera pannbandet, gjort av ena ärmen. Fiffigt huh?

Så var det äntligen dags för Run in Blood, loppet då man springer så långt som möjligt under den tid det tar att lyssna på Slayers album Reign in Blood. Jag äger ingen Slayer-tisha så jag tog en med First Blood-tryck istället och klippte av ärmarna för extra bra feeling i armhålorna. Lämpligt val, eftersom årets lopp är det första enligt konceptet och därför gick under just namnet First Blood.

Hemgjord Slayer-tisha.

Vi var 100 löpare som delades upp på ett antal olika portar inför start. Jag fick port nummer 6. Varje gång man passerade porten fick man norpa åt sig ett svart gummiband som en lurvig hårdrockare stod och delade ut. Den med flest band (och flest extrametrar) när regnoutrot i låten Raining blood upphörde med ett signaltut vann hela skiten. Oavsett var på den en kilometer långa banan man befann sig hördes Slayers hårda toner från högtalarsystemet.
Jag har en vän som brukade snacka om hur alla på gymmet började lyfte extra tungt när Eye of the tiger gick på i gymstereon och jag tror att alla dagens deltagare kände hur benen fick ny jos när introt i blodregnslåten satte igång på allvar.

Fuzzdevil och Unsane.

Martin och Viktor sprungna ur Uppsalas hårdrocksscen var två av alla välklädda springare.
– Det här är nog det enda loppet där alla har bandtröja, sa Viktor och det tror jag han har rätt i.

Black rubber.

Sex svarta gummiband och några portar till. Det gav mig en fjärdeplats. Vinnaren hann hela sju varv och 325 meter. Well done Mattias Edholm.

Exklusiva RIB-tröjor. Endast för topp tio-löpare. Är mycket stolt ägare.

RIB var för övrigt lite av ett Twitter-mingel för mig. Här har jag och @raznu konstaterat att vi känner varandra från Twitter. Jag var bombsäker på att han skulle vinna hela alltet. Han sprang förbi mig som ett spjut och lämnade mig och andra bakom sig, men mer än andraplatsen blev det inte. Vilket ju är skitbra det också.
På tunnelbanan hem träffade jag två bröder. De visade sig vara sångaren i black metal-bandet The Ugly och nöjeschefen chefen på Dalarnas Tidning, som är en flitig twittrare under namnet @dtnoje.
Trevligt!

Tormented.
@antistat som ordnade hela rasket var lika trevlig han. 


 Maria Lindberg var vinnare redan före start. Hon hade tveklöst bästa nummerlappen.


Mattias Lindmark var snyggast. Han siktade på tiden 6.66 per varv men var klart snabbare.
Jag ser redan framemot RIB 2014 – Second Blood.

@a_jennische 

- Posted using BlogPress from my iPad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar