onsdag 31 juli 2013

#torplife dag fyrtiofyra – Tigermask, Oh I like it (NOT)

Halvdant väder för bad. Perfekt för en morgonlöprunda. Jag och Calle på grusvägen springer en och en halv mil förbi glömda gårdar och hälsokällan i Bie.
Jag kommer hem, varm och hungrig.
Helene åker in till Stockholm för att jobba ett par dagar och jag stannar på torpet med de tre mindre.
Storsonen har en kompis över och jag tvingar dem att göra andra saker än att spela DS, i flera timmar. De klarar det med näppe.
Knotten leker också själva. Ett tag. Sedan måste jag gå in och pyssla. Tänk att behöva klippa och klistra en sådan här tigermask i mjukt skumgummimaterial. Helst medan ett barn på fyra år frågar varje minut när den är klar.



Aaaaaaaaaargh, hjälp mig från barnen.

Sedan tänker du att du behöver göra en exakt likadan till.

Så är det att ha tvillingar.

@a_jennische

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar