söndag 28 juli 2013

#torplife dag fyrtiotvå – på besök @ residence of @tjurna, @sofolisa och @Lilltjurn



Börjar dagen med att gå ut och inspektera bänken. Det var så mörkt när jag hyvlade det sista i går att jag knappt såg.
Den ser bra ut. Och den är stadig. Så stadig att jag kan sitta på den utan att känna minsta vingel.
Jag är stolt.
Imorgon ska jag måla den. Kanske.

Vi äter frukost och bestämmer att det här är dagen då det äntligen ska bli av att hälsa på Tjurn, Sofolisa och Lilltjurn på deras lantställe.
Helene blir hemma. Hon har jobbgrej att skriva så det kan inte hjälpas.
Jag packar bilen men ungarna och pratar och skojar hela vägen så att dottern inte ska komma på att hon är åksjuk. Det funkar.
##
Tjurfamiljens ställe är fantastiskt fint. Stort och hemtrevligt. Leksaker finns med. Och fika. Och badplats.
Om det inte vore för middagen hemma hos mamma och pappa (med min mormor på plats) hade vi stannat hela kvällen.
##
Mormor håller stilen trots ålderdom, viss glömska och dålig hörsel. Det är fint att träffa henne.
Syster Klaras man Pelle är också här. Det visar sig att han spelat amerikansk fotboll! Jag pratar entusiastiskt om att vi borde börja träna med ett lag ihop. Han fattar grejen.
##
Det regnar lätt när vi kör de två milen hem till torpet men några mängder vatten blir det inte. Svampsäsongen är fortsatt "put on hold."
@a_jennische
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar