måndag 29 juli 2013

#torplife dag fyrtiotvå – training camp monday

Måndag = training camp day. Jag åker dit med brorsan och Patrik, eftersom det är kul att göra jobbiga saker ihop.
Det är fullt i lokalen när vi kommer.
Daniel kör stenhårt. Brorsan håller på att svimma och jag påminns återigen om att springa långt och att lyfta sin egen kropp är helt olika saker. Men kul är det. Efteråt.
Vi handlar och drar och sköljer av oss i sjön. Det är fullt av folk trots att klockan är nio. Jag känner igen ett sällskap, en jordbrukarfamilj. De står och pratar om vetet. Jag uppfattar inte om det växer bra eller dåligt men förmodligen är torkan förödande.
Vi åker vidare till torpet och gör squashbiffar med spaghetti som äter med röda döden.

##
Om en dryg vecka springer jag och Patrik KK-Joggen. Vi anmälde oss i dag.

##
Dif AF tränar torsdagskvällar. Det är åt helvete. Det är den enda kväll i veckan jag verkligen inte kan.

@a_jennische



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar