onsdag 26 juni 2013

#torplife dag tio – pärlplattor my ass

Det regnar. Min dotter vaknar och är ledsen. Jag tror hon saknar sin napp. Jag säger inget av rädsla för att hennes separationsångest ska bli värre.
Sonen vaknar av systerns jämmer.
Vi går upp och ut och kissar. Hoppar i stövlar och greppar ett paraply som råkar ligga på hyllan i hallen.
Jag försöker vara kreativ. Tänka ut något att syssla med inomhus. Den där nya burken med pärlor kan ju vara bra att ta fram. Och pärlplattorna.
Vi går in igen.
Sonen drar genast dottern i håret och skriker.
Jag tröstar och bannar och ställer fram frukost.
Vi äter.
Det blir bråk vid matbordet. Sonen vill inte sitta stilla och kallar alla dumskalle och försöker slåss.
Jag tänker på pärlplattor och inser att det är kört.
Dottern tar på sig regnkläder och går ut.
Sonen kastar sig på sängsoffan. Han är arg och kallar mig dumskalle igen. Oklart varför.
Det regnar ute.
Jag tar på mig stövlarna.
Det kan bli en lång dag.

@a_jennische

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar