fredag 24 maj 2013

Tog det lugnt aka Gick och handlade med Piff och Puff

Vissa gånger överträffar man sig själv i konsten att vara förälder. Det är värt att påpeka för oftast är det tvärtom. I dag tog jag med mig båda knattarna för att handla mat (före lunch dessutom) och allt gick tamejfan helt perfekt. En i vagn, en på gåcykel och i affären uppstod bara två tillfällen då jag kände irritationen börja bubbla. Men det blev aldrig mer än bubbel, det var det som var grejen. Jag behöll lugnet och mina skillz i konsten att avleda gjorde sig påminda alldeles av sig själva. Inget utbrott vid kassan, inget slagsmål om den lilla vagnen utan flagga (det finns bara en och det är självklart den båda tvillingarna vill köra) och på väg hem bröt ingen ihop av hunger.
(Hade säkrat med stödbanan som givetvis kom till användning).

Ungarna var så glada och nöjda att de föreslog att vi skulle gå till en park innan vi gick hem igen. Eftersom det här var perfect dad moment sa jag vänligt men bestämt nej, vilket mottogs med acceptans. Om jag hade sagt ja hade hungerbrytet inträffat i samma stund vi nått målet och jag hade svurit som helvete när vi äntligen kommit hem över att frysvarorna typ blivit sabbade.
Dessutom är ju Lilltjonk inte hundra procent frisk.

Sammanfattning: Jag gjorde rätt och det gick lätt. Det är inte ofta det är så. Sjukt skönt när det väl händer.

@a_jennische

Location:Flintbacken Zoo,Stockholm,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar