torsdag 21 juli 2016

Paintball! #torplife S06E32

 

Tegelbruket är så vackert där det ligger mitt ute på åkern intill storgodset Fogelstad. Jag har alltid kallat det tegelbruk men egentligen är jag osäker. När jag gick i Julita skola för 30
år sedan (wtf!) hade vi en historiebok där bruket fanns med på bild, i form av en oljemålning. Den gången tror jag fröken pratade om att där hade tillverkats kanonkulor och nu när jag tänket tillbaka på det vet jag inte vad som är sant. Kanske båda. Tegel oftast, kanonkulor ibland. 
Jag och Calle sprang förbi där i morse. Vi bestämde träff vid 09 för att klara av löpningen innan den värsta hettan skulle slå till. Vi körde varvet runt kyrkan. Det kortare. Via Gimmersta, inte via Pepparkällan. 
Jag känner det ännu i benen.

###

Nere vid sjön träffade vid Mathias och Malin. De var där med både dotter och hund. Mathias bjöd med mig till en paintball-sejour på lördag och jag är nu sjukt peppad. Det blir som back in the old days, fast bättre. Jävlar vad jag och Mathias och brorsan lekte krig som barn. Det var det enda vi gjorde. Leka krig, bygga lego och elda. 

###

Vid stranden träffade jag också en annan gammal bekant frön skoltiden: Anna B. Hon har också blivit stockholmare med åren och är nu tillbaka som sommargäst. Våra barn hittade varandra över en omgång Pokemon Go. 
Tänk vad en gemensam lek kan förena. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar