fredag 29 juli 2016

Om att skriva med ljud, att säga nej till Hillary och klippa häck #torplife S06E38

 
Jag har skrivit alla blogginlägg den här sommaren på en smartphone. Nej förresten, jag har skrivit nästan alla inlägg på den här bloggen någonsin på en smartphone. Det är både bra och dåligt. Det går att göra när som helst, kräver ingen extra utrustning och är snabbt. Det dåliga är att det inte alls ger samma känsla. Ibland saknar jag smattret från riktiga tangenter så mycket att jag skiter i att skriva något här. Det där artificiella ljudet som är inbyggt i en Iphone är inte samma sak. 
Fast ibland sätter jag på det där ljudet ändå, för att det ska höras att jag skriver. Annars märks det ju knappt. Jag skulle ju lika gärna kunna sitta och kolla på någon imbecill tutorial till CS Go (fråga en tolvåring vad det är) på Youtube som att skriva. Det ska märkas när man skriver. Det är en hedervärd aktivitet, även om det inte innebär något djupare än ett enkelt blogginlägg. 
 
Jag sitter på altanen till svärmors hus i Hovmantorp och dricker kaffe. Jag ska strax resa mig för lite trädgårdsarbete. 
Det ser ut att bli en fin dag i den här delen av kungadömet Sverige. 

Innan jag sätter punkt för nu ska jag tipsa om en artikel jag läste på ämnet Hillary Clintons e-post, som varit ett hett debattämne i politiska kretsar i USA. Under tiden som utrikesminister hanterade hon en väldig massa mejl via en privat server – som offentliggjordes i våras. Du kan söka bland några av hennes mejl här om du är intresserad. 

Men det jag skulle tipsa om var egentligen den här artikeln från sajten Politico. Den handlar om Clintons tidigare stabschef Cheryl Mills. En stenhård person, vilket visar sig i hennes mejlkonversationer med Hillary. Den enda personen säger nej till Hillary heter artikeln. Bara en sådan sak. 

Okej. Nu ska jag klippa häck. 

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar