fredag 29 juli 2016

Köpa tveksamma grejer i köplada #torplife S06E38

 

Det är ett obligatorium för Sverigesemesterfiraren. Besöket i en köplada, outlet eller annan stor affär med märkligt utbud. Det är dyrt och billigt, kvalitet och skräp om vartannat och det är trevligt på ett sadomasochistiskt vis. 
Fast jag och Helene lämnade barnen hemma när vi åkte till Kosta outlet idag så plågan kunde varit värre. 
Jag gick runt som jag brukar i jakt på superreagrejerna. Jag menar, är det outlet vill en ha pressade priser. Jag hade okej tur. Ett par jeans för hundra spänn är ändå ett par jeans för hundra spänn. Svarta. Märke Wrangler. Hyfsad passform. 
"De är värda att köpa för 100 spänn" sa jag. 
"Du borde istället tänka, kommer du att använda dem?" sa Helene.
Typiskt dumt och tråkigt sagt. 
Jag köpte såklart. Användningen tar vi ställning till sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar