fredag 8 juli 2016

Kvällsbad, Qaisar Mahmood och rosa skjut #torplife S06E24

 
Att blogga så här om livsbestyren är ingen lek. Det krävs disciplin och skräpa. Dessutom skadar det inte om du tar lite bilder på både fula och fina saker under dagen. Den senaste veckan har jag slarvat lite. Jag har inte uppdaterat varje dag. Det har blivit sent och jag har haft fullt upp. Egentligen är det ju något positivt kan tyckas. Men för er läsare är det ju självklart ett nerköp. Jag lovar att skärpa mig. Det blir inga romaner men någon liten tanke ska sättas på pränt varje dag trycker jag. 

Temat den här gången är fysisk trötthet. På ett bra sätt. Jag började med att springa 12 kilometer med Calle, fortsatte med att röja sly i flera timmar och sedan kvällsbad på det. Är nu sådär skönt svampig i kroppen. Hade tänkt att spika ihop en träningsbänk idag men det får bli i helgen istället. Hade helt enkelt inte tid. Jag har en fin gammal blå bräda som borde funka fint. 

 
####

Började läsa Qiasar Mahmoods "Halva liv" igår och den bådar mycket gott. 

####

Min kompis Mattias Tjurn Andersson har startat egen vinlåda och lanserar nu sin första butelj. Ett rosévin. Rosa skjut alltså. Eftersom jag är mäkta imponerad av hans kunskaper och mod att dra igång något eget har jag med glädje och stolthet beställt några flaskor för uthämtning i Julitahallen. Lägg namnet 
Fields Wine Company på minnet. 


####

För övrigt är min fru den bästa personen ❤️

###

Ladan håller sakta med säkert på att förvandlas till ett trevligt ställe att vara på och greja med grejer istället för ett ställe man bara tjongar in skit i. Jävlar vad Helene och barnen fixat. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar