lördag 9 juli 2016

Bygger fet bänk, är förälder och hittar mäktig skalbagge #torplife S06E25

 
Får vi vara uppe längre än vanligt? Får vi vara uppe lite längre än vanligt? Får vi  det? Får vi det? 
Helst sagt med en ton av kränkthet. 

Nej, svarar den tyngda föräldern och ser på klockan att tiden är förbi "vanligt" för flera timmar sedan. 

Sedan blir det ju skit av alltihopa. En stund. Tills all ilska blåst över och en till slut sitter där som en "vinnare" bredvid sovande barn. 

Ja herreminje (vad är det för uttryck egentligen? Herre min Jesus?) vad det tar att vara förälder ibland. 
Men det ger också. Och det är ju en jävla tur alltså. 

###

Imorgon är en ny dag. Nya ögonblick av lycka, nya strider. 

###

Dagsverket har bestått av att läsa ut Qaisar Mahmoods roman Halva liv (fantastiskt bra om en svensk-pakistanier och svårigheten att hitta rätt i nätet av traditioner, familjära förväntningar, individuell frihet och kärlek) samt att bygga en träningsbänk. 
Om jag inte blivit tvungen att åka in till Lövåsen och köpa ny spik hade jag klarat att bygga ihop den av material jag hittat i vedboden. Recycling FTW!

###

Det var vita gäss på sjön i eftermiddags men vi bangade inte bad för det lilla. 

###

Imorgon ska vi till Strängnäs en sväng. Där bor mina systrar. 

###

Solnedgången idag.... mäktig

 

####

Skalbaggen vi hittade på vägen till dass. Ännu mäktigare. Nästan fem centimeter lång. Ska kolla upp vad den heter när jag hittar ungarnas insektsbok. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar