fredag 8 juli 2016

Hoppa från klippor och The Hunger Games #torplife S06E23

 
Solen är tillbaka. Både igår och idag hyllade vi stjärnans kraft genom att tillbringa större delen av dagen på stranden. Packade kylboxen (helvete vad de är opraktiska att bära) med mat, bryggde kaffe och tog med kex och grejer. Vi har också begått säsongspremiär för klipphoppning. Jag och storsonen samt kompisarna på andra sidan åsen gick dit och fick adrenalinpåslag. Det händer något i en när man kastar sig ut från flera meter höga klippor för att landa i mörkt vatten. Väl i vattnet sköljer även positiva känslor över en. 
 

####

Patrik och Maia tittade in idag och gjorde oss sällskap på playa del Aspen tillsammans med deras lilla dotter. Vi pratade om att springa och om Boulder, Colorado.
"Det ställe i världen jag helst skulle vilja på bo" som Patrik säger. Jag skulle gärna åka dit. 

####

Ikväll var vi på middag hos sommarkonpisarna. Tidigare än vanligt, det brukar bli av först framåt augusti. Calle och jag bokade löpardejt. 
 
###

Apple Musics spellistor är fortfarande bra. Idag lyssnade jag på Dave Mustains (från Megadeth) metallista. En av de bättre faktiskt. 

####

Läste ut sista boken i Hungerspelen-trilogin idag. Jag gillade den, även om de två tidigare håller högre klass. Ett genomgående plus i serien är de många kasten och vridningar i en story som i grunden bygger på en enkel plot. 

####

Imorgon ska jag bygga en träningsbänk och lyssna ännu mer på hårdrock. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar