tisdag 5 juli 2016

Ett intensivt dygn – heavy metal! #torplife S06E22

 

Hyrde släp på Ica igår för att köra skräp till tippen. Det pågår uppfräschning av ladan nämligen. 

Och när jag ändå hade hyrt släp var det ju lika bra att köra till Stockholm och hämta den där soffan som bara står och tar plats i vardagsrummet där hemma och som gör sig bättre här. Problemet var bara att mina föräldrar skulle komma på middag. Lösningen: gå upp svintidigt idag för att hinna körningen innan det var dags att lämna tillbaka vagnen. 

 

Alltså gick jag upp svintidigt. Klockan 04:30! Efter en kvart i köket med en slät kopp svart var jag på väg. Det visade sig vara en bra plan trots svidet i ögonen. Vägen var i stort sett tom och jag hittade flera bra låtlistor på Apple Music. Jag har inte testat de curerade listorna förut men det är klart värt. Det blev mycket metal. Heavy metal, death metal, thrash metal. 

Klockan 06.45 klev jag in i vår lägenhet. Jag släpade ut soffan, matade fiskarna och körde igen. Lite efter 09 var jag hemma igen. Det blev många feta låtar. En trevlig resa, även om jag känt mig bakfull hela dagen på grund av sömnbrist. 

 

På eftermiddagen gick jag och tvillingarna ner till stranden för ett dopp. Vi prickade en timme med sol.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar