onsdag 27 juli 2016

En stund i fängelsegymmet #torplife #S06E36

 
Älskar fängelsegymmet vi fixat på gräsmattan. Men vaddå fängelsegym tänker du. Vad är det som gör det till det? Jo för att det typ inte finns några grejer och att det ligger på en skuggfri plats. Så att man verkligen steks när man står där och anstränger sig. Som ett straff. Fast i detta fall på ett skönt sätt. 
Jag gick dit direkt idag. Bara reste mig ut sängen, slog en drill i gräset och ställde mig där och började lyfta. Det ger en bra start på dagen. Det får dig att känna din kropp. Fylla den med lite obehag för att sedan kunna njuta lite extra av den där koppen kaffe i skuggan nedanför köksfönstret. 
Så skulle jag vilja ha det hemma också. Dessvärre är det inte så praktiskt med lösa vikter i vardagsrummet. Här kan man släppa allt så där häftigt rakt ner i marken utan att det gör något, hemma skulle golvtiljorna (nåväl, tarkettskivorna) flyga all världen väg. Och vad är det för ett gym om man måste vara försiktig? Nej inget bra gym. 
 

Kanske det måste bli så att jag går upp tidigare på morgonen för att hinna med en kort stund på gymmet en bit bort i kvarteret. Det behövs ju inte mycket. En kvart om dagen. Kombinerat med lite löpning skulle det innebära en stor ökning av min träningsmängd till vardags. 
Det är bara det där kruxet med extra tidiga morgnar. Det kräver ju extra tidig sänggång, vilket jag blivit usel på. 
Men det är ju som att sluta snusa, bara att bestämma sig och genomföra. Först gäller det bara att komma fram till att det är värt det. Är det det? 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar