fredag 17 juni 2016

Svärmor in da house #torplife S06E04

 
Det har regnat nästan hela dagen. Men det har varit en bra dag ändå. Jag har städat vinden och dasset och jag och barnen har läst tidningar och gjort pannkakor på äggen från granngården (blev helt gula) och gjort låtlistor på Apple Music. Illojal kund som jag är testar jag nu den musiktjänster också, efter att ha avslutat tidigare abonnemang på både Spotify och Tidal. Jag vetefan vad som är bäst. Egentligen är det ju samma sak oavsett provider. 

Framåt eftermiddagen kom äntligen svärmor. Barnens mormor Gunsan. Som de längtat. Alla var på toppenhumör och kvällen blev trevlig på alla sätt trots ihållande regn. Efter sen middag tog vi en liten sväng i duggandet. Barnen på cykel och jag och Gunsan till fots. 

Omgivningen får ett helt annat yttre på grund av regnet. Grönskan blir tung och kladdig, grusvägarna mörkare och himlen grå och disig. Det är märkligt att det är så svårt att visa på bild. 

####

Glädjande nyheter kom från jobbet idag.Vi skördar frukter av vårt idoga arbete i form av bättre siffror i Orvesto, branschens viktigaste läsarundersökning. 
Kul!

####

Mindre glädjande är att en mus härjar runt under farstutrappan och på grusgången framför huset. Det är bara en tidsfråga innan den kommer in. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar