fredag 17 juni 2016

Dan före dan. Tempo! #torplife S06E05

 
Tvillingarna fyller sju imorgon. Goddamnit vad sådana milstolpar ger en insikter om ens egen ålder.
Ungarna själva ger blanka fan i sådana reflektioner utan laddar utav bara fan. 
Det har varit högt tempo idag. 
Lek på tomten, fotboll, hoppa studsmatta, gå till stranden och bada, cykeltur och fotboll igen. Däremellan käk, fika, serietidningar och spel. Det hinns med en hel del på en dag alltså. 
Själv har jag utöver ovanstående bakat till the big day tomorrow och cyklat till affären med min brittiska stålhäst. Jag handlade proppar till elen i ladan och på dass samt batterier till brandvarnare. Jag köpte lite annat smått och gott också. Som jag glömde att köpa igår. 

Det var kul att cykla. Men det bekymrar mig att en eker gått av i framhjulet. Jag borde fixa det innan hela hjulet blir skevt. 

####

Jag hörde Sverigematchen på radio och blågula sög förstod jag. 
Det här känns väl som ett relevant inspel: 

###

På musfronten har läget förvärrats. Den lille gynnaren som bor under farstutrappan tog sig in i ett fack på strandryggsäcken idag. Den stod visserligen på farstubron men ändå. Jag bara väntar på att få se den fan sitta på bänken i köket och gnaga i sig frukt. Den dagen, den sorgen. För musen. 
 
Fatta vad många olika maskiner det finns på fältet bakom mig. Tre olika traktorer och en jävla mysko träpallsbil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar