onsdag 15 juni 2016

Vilken jävla fucking idyll #torplife S06E03

 
Jag bläddrar igenom mina bilder från de senaste tre dagarna och blir nästan provocerad av mig själv. Det är som om jag försökt skapa en pastisch på svensk sommar. Hus med röda knutar, blank insjö i solnedgången, barn i korts, spretiga hoppiga ben och öppna fält. Allt så jävla trevligt. Allt så jävla vackert. 

Och: Allt är äkta. 

 
 
Jag vet att jag är privilegierad. Jag har tillgång till allt detta. Det är långt ifrån alla som har det. 
Jag är väldigt glad för det. De här somrarna med långa ledigheter är en injektion av gottigheter som jag inte vet hur jag ska klara mig utan när vi hamnar i ett sådant läge att det blir omöjligt. 
I nuläget gör jag allt jag kan för att suga i mig så mycket som möjligt. 
För vem mår bättre av att jag som priviligierad medelklassman sitter och ursäktar mig men ändå rullar på som vanligt? Ingen I would say.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar