tisdag 28 juni 2016

Ladan där vi fixade Bossefestivalen – kolla vad som sitter kvar på väggen #torplife S06E15

 Sprang förbi mitt barndomshem idag och kunde inte låta bli att titta in i den gamla ladan där jag och brorsan som tonåringar tillsammans med några kompisar fixade en punkfestival ett par somrar. Ladan var inte vår så jag minns att jag ringde till storbonden på hans hemnummer och helt enkelt frågade om vi fick ha en festival där med band som spelade. Han bara skrockade och sa något i stil med "det är klart ni ska ha festival".
Problemet var bara att vi saknade el. Åtminstone så mycket el att det gick att koppla in alla förstärkare och lampor som behövdes. 
Tack och lov hade vi Robban i vårt gäng. Vars pappa var elektriker och som gick med på att tjuvkoppla en elstolpe ute på åkern och dra en lång och väldigt tjock kabel in i ladan. Som tack uppkallade vi festivalen efter Robbans farsa. Bossefestivalen alltså. 
Det finns mycket kul att berätta om det här. Idag fokuserar vi på ett fint bildminne. När jag gick in i ladan idag (som bytt ägare) var den full av ved. Men på väggen sitter ett bevis kvar från Bossetiden! En skrynklig affisch med det lokala hardcorebandet Convicted Truth!
 
Kolla närmare...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar