söndag 29 maj 2016

Söndag på gården och Snapchat #blogg100



Jag läste en artikel som handlar om hur National Geographics-fotografen John Stanmeyer börjat använda Snapchat för bildreportage. 
Det var en bra artikel och efter att ha kollat på några av hans stories förstår jag att Snapchat verkligen har sina poänger. Det blir som seriestrippar när man lägger antingen bild efter bild med kort textbudskap eller videoklipp efter videoklipp. De går att spara också för publicering på annat håll. 
Jag är novis på Snapchat. Jag har haft appen ett tag men knappt använt den. Som alla andra sociala medier bygger värdet just på interaktion eller spridning. Jag ska jobba lite mer med Snapchat framöver. Testa att använda det för att berätta en story, även om det bara handlar om en parksöndag på Södermalm. 

 
Drog förbi Hornstulls marknad en kortis. Där såg ut som en kan förvänta sig. 

###

Det har varit en väldigt avslappnad dag, en ovanligt bekväm söndag. Helene och storsonen har varit iväg hela dagen så jag och twinsen har varit själva. De har bara velat hänga på gården och leka med grannungarna så jag har kunnat ligga på locket och lyssna på ljudbok och dricka kopiösa mängder kaffe. 
Jag har få sådana dagar. Det var precis vad jag behövde. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar