måndag 30 maj 2016

Ramlar in i raggarbilsfest på löprundan #blogg100

 
Springer hem från jobbet trots sjukt trött och fortfarande hostig. Förmodligen är det dåligt men jag pallar inte vara stillasittande mer. 
Det är jobbigt och tråkigt. 
Solen gassar!
Östermalmsbiten försöker jag alltid bränna av fort för den är så trist men idag går det i snigelfart. 

 
Roligare blir det när jag kommer ner till utegymmet vid Eriksdalsbadet. På grusplanen intill, vid båtklubben är det raggarbilsträff. Det är som att vara ute på landet. Massor av cabbar, hotrods och sportisar. Jag har ett svagt sinne för sådant, trots att jag är ofantligt icke-intresserad av bilar i allmänhet. 

 
Jag stannar till och frågar en gubbe i mustasch vad det är som händer. 
"Näh det är bara AHK som har träff. Vi brukar träffas på måndagar" säger han. 
AHK? frågar jag. 
"Automobilhistoriska klubben. Vi brukar träffas här på måndagar och då är man välkommen med vilken bil man än kör. Det spelar ingen roll" säger han. 

Jag tackar för info och önskar honom en fortsatt trevlig kväll. 
Sedan springer jag hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar