måndag 21 december 2015

Jeremy "Secret Voice" Bolm har en irriterande röst men desto bättre musiksmak

Jag var ute och sprang idag och lyssnade på en podcast jag aldrig lyssnat på förut.
Den handlade om amerikans hardcore i allmänhet och om skivbolaget Deathwish och dess ena ägare Jacob Bannon (sångare i bandet Converge) i synnerhet.
Jag gillade att lyssna på den. Det var mer som ett "riktigt" radioprogram än som en podcast eftersom den innehöll en matig lista låtar. Många riktigt bra, av band jag aldrig tidigare hört.
Så hur fan hittade jag detta program, som för övrigt inte går att hitta i de vanligaste podcastapparna?
Via Instagram.
Jag följer en Los Angeles-amerikan som heter Jeremy Bolm och som sjunger i ett band som heter Touché Amoré vilket jag lyssnade på en hel del för några år sedan.
Jag såg TA på kafé 44, köpte en LP och gjorde någon epostintervju för en gammal blogg jag höll på med förr.
Häromdagen dök en av hans bilder upp i mitt Instagram-flöde och jag började kolla in hans bio. Där fanns en länk till något som heter Dash Radio, en hel kanal inriktad på musik av alla sorter.
Ett av programmen var nämnda Jeremy Bolms. Det heter Secret Voice och hörs bäst på Soundcloud eftersom det är svinjobbigt att hålla koll på livesändningarna.
Jag lyssnade som sagt på avsnittet med Jacob Bannon och det tipsar jag gärna om. För musikens skull.
Jeremy Bolms röst är sjukt störig och någon vidare intervjuare är han inte heller. Som det blir när polare "intervjuar" polare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar